Je možné, aby mě Asistenční služba objednala k lékaři, kterého jsem si sám/sama zvolil/a?
Samozřejmě, Asistenční služba (AS OZP) Vám může zajistit objednání ve vybrané síti poskytovatelů zdravotních služeb, zařazených do sítě AS OZP v rámci celé ČR. Může však nastat situace, že Vámi vybraný lékař v této síti nebude zařazen. Tyto případy řešíme individuálně.
Jakým způsobem mohu podat svůj požadavek na Asistenční službu?
Prostřednictvím online medicínské poradny a objednání ve VITAKARTĚ, telefonicky v pracovních dnech od 8:00 do 18:00 hodin na lince 261 105 555 je možné vznést požadavek na vyhledání lékaře, prostřednictvím VITAKARTY, e-mailem na adresu: asozp@ozp.cz, nebo přes e-podatelnu OZP.
Jako klient jsem kontaktoval Asistenční službu se svou záležitostí a nikdo se mi doposud neozval. V čem je problém?
Snažíme se vždy kontaktovat klienty co nejdříve je to kapacitně možné. Žádný z klientských požadavků nezůstane nikdy opomenut. Přes veškerou naši snahu mohou být důvody pozdního kontaktu následující:
Podám-li svůj požadavek, do kdy mohu očekávat odpověď nebo řešení?
Každý požadavek se snažíme zpracovat prakticky obratem, při vyřizování některých požadavků jsme však limitováni komunikací a kapacitami dalších subjektů (zejména konkrétních lékařů).
Podám-li požadavek, jak je dále s mým požadavkem nakládáno?
V případě, že byl Váš požadavek správně doručen, koordinátoři asistenční služby nebo lékaři na Vašem požadavku již pracují. Jakmile pro Vás budeme mít připravené řešení, budete neprodleně kontaktován/a (telefonicky, e-mailem, prostřednictvím VITAKARTY).
Co všechno mám uvést, pokud mám zájem o objednání k lékaři?
Popište, prosím, stručně Váš zdravotní problém, informujte nás, jaké termíny Vám vyhovují a můžete upřesnit Vaši časovou představu (ráno, dopoledne, odpoledne). Také je důležité přiložit lékařskou zprávu nebo doporučení, pokud je máte k dispozici.
Chtěl/a bych konzultovat své zdravotní potíže. Jaké mám možnosti?
Kdy může být klient lékařem odmítnut nebo nezaregistrován?
Zvolený lékař může odmítnout přijetí pojištěnce do své péče pouze tehdy, jestliže by jeho přijetím bylo překročeno únosné pracovní zatížení lékaře tak, že by nebyl schopen zajistit kvalitní zdravotní služby o tohoto nebo o ostatní pojištěnce, které má ve své péči. Jiná vážná příčina, pro kterou může zvolený lékař odmítnout přijetí pojištěnce, je též přílišná vzdálenost místa trvalého nebo přechodného pobytu pojištěnce pro výkon návštěvní služby. Míru únosného pracovního zatížení a závažnost příčiny pro nepřijetí pojištěnce do své péče posuzuje zvolený lékař.
Každé odmítnutí převzetí pojištěnce do péče musí být lékařem pojištěnci písemně potvrzeno.
Mám zájem nechat se nově zaregistrovat u jiného lékaře, můžu také využít Asistenční službu?
Samozřejmě, asistenční služba za Vás tuto část vyřeší a ušetří tak Váš čas.
Také u těchto poskytovatelů platí, že pokud by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení může být odmítnut (překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatým).
Může si klient prostřednictvím asistenční služby zažádat o preventivní vyšetření nabízené OZP, nehrazená z veřejného zdravotního pojištění?
V rámci nabídky preventivních programů může OZP podle věkové kategorie vybrat nejvhodnější program, a to včetně objednání, zejména nemá-li k dispozici internetové připojení. Zároveň asistenční služba může pomoci s objednáním ke smluvním lékařům poskytujícím vyšetření civilizačních onemocnění včetně onkologických screeningů.
Pokud není klient spokojen s lékařským ošetřením, může být objednán k jinému specialistovi?
Ano, objednání k jinému specialistovi zprostředkovává právě asistenční služba.
Také u těchto poskytovatelů platí, že pokud by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení může být odmítnut (překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatým).
Zmiňujete povinnost klienta čerpat asistenční služby účelně. Co tím konkrétně máte na mysli?
OZP chce obecně stimulovat své klienty k racionálnímu a odpovědnému přístupu při čerpání zdravotních služeb. Pod povinností účelného čerpání služeb se konkrétně myslí, že odpovědný pojištěnec čerpá zdravotní služby tak, že:
Tento výčet OZP považujte zároveň za Zásady účelného čerpání zdravotních služeb, o kterých je v Obecných a Zvláštních podmínkách zmínka.