Oborová zdravotní pojišťovna děkuje Všeobecné zdravotní pojišťovně za upozornění na případy rozporovaných přihlášek. Těmito případy se zabývají všechny zdravotní pojišťovny při každém přestupovém termínu. Ve většině případů jde o technické důvody. Klient například zapomene, že se k nové pojišťovně přihlásil. Také není neobvyklé, že si klient svou přihlášku rozmyslí, protože mu pojišťovna, od které odchází, odmítne proplatit bonus, na který byl do té doby zvyklý.
VZP v nedávné době oslovila všechny své klienty, kteří se rozhodli přejít k OZP, s dopisem, kde jim poskytuje návod, jak svou přihlášku dodatečně rozporovat; přiložila také formulář, který stačilo podepsat a vyplnit. Ten naleznete v příloze. Evidujeme i případy, kdy podpis klienta na tomto formuláři se zjevně shodoval s podpisem na rozporované přihlášce.
Oborová zdravotní pojišťovna proto již iniciovala společné jednání zdravotních pojišťoven, včetně VZP, ze kterého by měla vzejít univerzální dohoda, jak postupovat v případě přihlášek dodatečně stažených na základě žádosti klienta. Ty nyní každá pojišťovna řeší podle svého vlastního postupu, což nepřispívá k přehlednosti a předvídatelnosti systému.
V tomto celkovém množství stažených přihlášek je také bohužel i malé procento případů skutečně způsobených tím, že náš klientský pracovník pochybil. Takových případů - tedy ne těch popisovaných v úvodním odstavci - řešíme několik desítek. V těchto případech není rozpor. S pracovníky, kteří se na nich negativně podíleli, jsme už ukončili spolupráci a v těch nejzávažnějších případech spolupracujeme s policií. Zároveň jsme zavedli systém ověřování přijatých přihlášek a všechny budoucí klienty v dostatečném předstihu před termínem přestupu kontaktujeme, abychom eliminovali případy, kdy klient o změně zdravotní pojišťovny vůbec neví.
Ať už jde o první variantu, kdy si klient sám přihlášku rozmyslí, či o mnohem závažnější případ, kde skutečně došlo k pochybení na straně pojišťovny, vycházíme klientům maximálně vstříc a řešíme s nimi jejich situaci individuálně k jejich spokojenosti.
Dopis VZP
Dokument PDF | 480 kB
OZP je s více než 735 tisíci klienty třetí největší zaměstnaneckou pojišťovnou v České republice. Své pobočky má ve všech krajských městech a kromě nich jsou klientům k dispozici další klientská centra, Asistenční služba OZP a služby elektronické komunikace, zejména portál VITAKARTA ONLINE, který poskytuje služby první elektronické zdravotní pojišťovny v Česku.
Svou dobrou pověst mezi zdravotnickou veřejností si OZP trvale zabezpečuje včasnou úhradou všech svých závazků. Pro veřejnost je pak atraktivní zejména tím, že nabízí široké spektrum služeb a vysokou kvalitu, profesionalitu a spolehlivost, s jakou jsou tyto služby poskytovány v optimální síti smluvních partnerů.
Kontakt pro média: media@ozp.cz